Kościerzyna, 16.01.2024

PRZEWODNIK PACJENTA

Zasady dotyczące przyjęć pacjentów

Przyjęcie w trybie nagłym

Jeśli zostałeś przywieziony do szpitala przez karetkę pogotowia, przywiozła Cię rodzina lub skierował lekarz pierwszego kontaktu lub na przykład lekarz z poradni z nagłym zachorowaniem wymagającym natychmiastowej hospitalizacji :

  • to w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym (SOR) przeprowadzone zostaną niezbędne badania oraz zostanie założona dokumentacja medyczna
  • jeśli w momencie przyjęcia do szpitala nie posiadasz niezbędnych dokumentów, Twoi bliscy mogą je dostarczyć w trakcie Twojego pobytu w szpitalu
  • w zależności od decyzji lekarza zostaniesz na sali obserwacyjnej SOR lub zostaniesz skierowany do domu z odpowiednimi zaleceniami, lub zostaniesz przewieziony do odpowiedniego oddziału..

Przyjęcie w trybie planowym

Jeśli otrzymałeś skierowanie na przyjęcie do szpitala w trybie planowym :

  • termin planowego przyjęcia do szpitala jest ustalany wstępnie z pacjentem przez lekarza oddziału, na który zostałeś skierowany
  • po uzgodnieniu terminu przyjęcia, zgłaszasz się w danym dniu do Planowej Izby Przyjęć zgodnie z wyznaczoną godziną
  • zgłaszając się do szpitala w uzgodnionym terminie należy zabrać ze sobą:
    • dowód tożsamości
    • niezbędną dokumentację medyczną, która może być wykorzystana podczas Twojego leczenia
    • przybory toaletowe, kapcie, bieliznę osobistą, piżamę, szlafrok, sztućce, kubek
    • jeżeli stale przyjmujesz jakieś leki, dobrze, żebyś miał informację od Twojego lekarza
    • inne dokumenty, rzeczy w zależności od uzgodnienia z lekarzem

o lekach i ich dawkowaniu

  • podczas przyjęcia do szpitala zostaniesz poinformowany o przysługujących Tobie prawach

i obowiązkach zgodnie z Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także

otrzymasz do wglądu Wyciąg praw i obowiązków pacjenta

  • rzeczy wartościowe i pieniądze najlepiej pozostaw w domu lub przekaż je rodzinie.

Możesz również oddać je do depozytu, gdzie zostaną zabezpieczone, a ubranie będzie

przekazane do szatni depozytowej

  • podczas przyjęcia do szpitala otrzymasz opaskę identyfikacyjną na rękę, która zapewni, że

personel nie pomyli Ciebie z innym pacjentem. Podczas całego pobytu w szpitalu będziesz

miał możliwość identyfikacji personelu dzięki identyfikatorom zawierającym imię

i nazwisko, grupę zawodową i komórkę organizacyjną, w której jest zatrudniony.

Przy przyjęciu zostaniesz poproszony o wypełnienie oświadczenia, w którym wskażesz kto z Twoich

bliskich będzie upoważniony do rozmowy z lekarzem na temat Twojego stanu zdrowia oraz będzie

miał wgląd do Twojej dokumentacji medycznej. Ta sama osoba będzie mogła występować o jej

udostępnienie przez Szpital. Możesz upoważnić kilka osób lub w oświadczeniu możesz zaznaczyć, że

nikt nie będzie miał dostępu do informacji o Twoim stanie zdrowia czy dokumentacji medycznej, jeśli

chcesz zachować je tylko dla siebie.

Po wykonaniu wszystkich niezbędnych czynności administracyjnych i diagnostycznych związanych

z przyjęciem do szpitala zostaniesz odprowadzony bądź odwieziony przez personel do odpowiedniego

oddziału. Podczas przyjęcia pielęgniarka/położna zapozna Cię z topografią oddziału, ogólnymi

zasadami pobytu i wskaże Twoją salę i łóżko. Pielęgniarka poinformuje Cię o panujących w danym

oddziale zasadach, o tym jak i kiedy należy korzystać z systemu przywołującego personel medyczny,

a także, jak należy korzystać ze sprzętu pomocniczego.

W oddziale zostaniesz zbadany przez lekarza oraz otrzymasz informację, kto jest Twoim lekarzem

prowadzącym. Zostaniesz poinformowany o celu Twojego pobytu w szpitalu oraz planowanych

procedurach medycznych (badaniach diagnostycznych, zabiegach itp.). Niektóre z nich będą

wymagały Twojej świadomej pisemnej zgody (np. znieczulenie, zabieg operacyjny). Jeśli nie

zrozumiałeś na czym polega planowany zabieg lub badanie, masz prawo dodatkowo zapytać lekarza.

Zasady dotyczące pobytu w oddziale 

Pamiętaj, że podczas pobytu w szpitalu niezwykle ważna jest Twoja współpraca z lekarzami,

pielęgniarkami/położnymi oraz pozostałym personelem. Staraj się aktywnie uczestniczyć w procesie

diagnozowania, leczenia i pielęgnacji. Na pytania zadawane przez personel odpowiadaj rzeczowo

i zgodnie z prawdą. Podczas wykonywania badań diagnostycznych stosuj się do wskazówek i poleceń

wydawanych przez personel. Wszystkie te elementy mają na celu jak najsprawniejsze i możliwie najkrótsze przeprowadzenie procesu diagnostyczno-leczniczego. Jeśli przyjmujesz jakieś leki,

koniecznie poinformuj o tym lekarza prowadzącego. Bez konsultacji z lekarzem nie zażywaj żadnych

leków ani suplementów diety.

Przybliżony czas pobytu w szpitalu określi Twój lekarz prowadzący. Czas ten jest uzależniony od Twojego schorzenia oraz zastosowanych procedur diagnostycznych i zabiegowych. O jego zmianach będziesz informowany.

Wszystkie produkty spożywcze przynoszone przez bliskich musisz skonsultować z lekarzem aby nie

kolidowały z Twoją dietą lub planowanymi badaniami lub zabiegami. Nie przechowuj w sali chorych

produktów o intensywnym zapachu. W przypadku, gdy posiadasz produkty łatwo psujące się, zgłoś

pielęgniarce/położnej potrzebę skorzystania z lodówki oddziałowej.

Jeśli posiadasz ze sobą w szpitalu przedmioty wartościowe prosimy pamiętać, że są one przynoszone

na własną odpowiedzialność, a personel naszej placówki nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Przed pójściem na zabieg bądź badanie możesz oddać do depozytu oddziałowego np. biżuterię,

protezę zębową, aparat słuchowy, sprzęt ortopedyczny, okulary itp.

Możesz korzystać z telefonu komórkowego pod warunkiem: niezakłócania pracy urządzeń

medycznych. Należy korzystać z telefonu w sposób nieuciążliwy dla pacjentów i personelu. W celu

uprzyjemnienia sobie pobytu w szpitalu zabierz ze sobą książkę, czasopisma, krzyżówki itp.

Rozkład dnia

Przed śniadaniem wykonywane są zabiegi higieniczne i pielęgnacyjne. Pacjenci obłożnie chorzy

wykonują czynności higieniczne na sali chorych przy pomocy personelu szpitalnego, natomiast

pacjenci chodzący czynności higieniczne wykonują samodzielnie w łazienkach. Podczas obchodu

lekarskiego, w porze wykonywania zabiegów leczniczych, pielęgniarskich oraz w porze posiłków

masz obowiązek przebywać w swojej sali.

Cisza nocna obowiązuje od godziny 22.00 do 6.00.

Pacjenci otrzymują trzy posiłki dziennie:

śniadanie – ok. godz. 8.00

obiad – ok. godz. 13.00

kolacja – ok. godz. 18.00

Zasady żywienia pacjentów

Zasady żywienia w szpitalu oparte są o system dietetyczny. W przypadku gdy masz alergię lub nietolerancję na jakieś produkty, poinformuj o tym lekarza. Możesz sprawdzić jadłospis oraz wykaz alergenów zawartych w produktach na tablicy informacyjnej w oddziale oraz na stronie https://szpital-koscierzyna.pl/index.php/pl/strefa-pacjenta/dobry-posilek-w-szpitalu

Informacje o stanie zdrowia 

Informacji o stanie zdrowia pacjenta udziela lekarz kierujący oddziałem lub lekarz prowadzący. Informacje może uzyskać pacjent oraz osoba upoważniona przez niego podczas przyjęcia do szpitala zgodnie ze złożonym oświadczeniem.

Problemy etyczne

W przypadku problemów etycznych w Szpitalu Specjalistycznym w Kościerzynie Sp. z o.o. Została

powołana Szpitalna Komisja Etyczna, do której możesz zgłosić się z problemem natury etycznej.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na tablicy informacyjnej dla pacjentów w każdym oddziale.

https://szpital-koscierzyna.pl/index.php/pl/strefa-pacjenta/szpitalna-komisja-etyczna

Odwiedziny

Szpital zapewnia możliwość codziennych odwiedzin pacjentów przebywających w oddziałach.

Ze względu na ciężki stan chorych lekarz uprawniony jest do ograniczenia odwiedzin. W przypadku pacjentów znajdujących się w izolatkach, odwiedzający zobowiązani są ściśle stosować się do wskazówek personelu w zakresie zachowania szczególnych zasad higieny. W uzasadnionych przypadkach, np. ze względów epidemiologicznych, Prezes Zarządu Szpitala lub lekarz kierujący oddziałem mogą wprowadzić okresowo całkowity lub ograniczony zakaz odwiedzania chorych.

Osoba odwiedzająca zobowiązana jest zachowywać się w sposób nieuciążliwy dla odwiedzanego

oraz innych pacjentów z zachowaniem należytego szacunku. Odwiedzający powinni podporządkować się wskazówkom personelu medycznego. Nie prowadźcie głośnych rozmów, ani nie poruszajcie tematów, które mogą wprowadzić w stan niepokoju Ciebie lub innych pacjentów.

Na oddziałach nie wskazane są odwiedziny z małymi dziećmi. Przy jednym pacjencie mogą przebywać jednocześnie tylko dwie osoby. Wyjątkiem jest Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii, Oddział Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego oraz Oddział Udarowy, gdzie chorego może odwiedzić jednocześnie jedna osoba.

W uzasadnionych przypadkach, leżących w interesie chorego, jest możliwość odstąpienia od tej zasady po uzyskaniu zgody kierownika oddziału bądź dyżurującego lekarza.

Niedopuszczalne są odwiedziny osób będących pod wpływem alkoholu lub innych substancji odurzających. Pamiętaj, że może to powodować zagrożenie bezpieczeństwa zarówno Twojego, jak

i innych pacjentów, dlatego nie pozwalaj na takie odwiedziny, jak również na to, aby Twoi goście przynosili ze sobą alkohol. Na terenie szpitala, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych.

Regulamin odwiedzin pacjentów w Szpitalu Specjalistycznym w Kościerzynie Sp. z o.o. dostępny jest w oddziale.

Opieka nad bliskimi 

Podczas Twojego pobytu w oddziale masz prawo do tego, aby bliska osoba towarzyszyła Tobie

i opiekowała się Tobą, aby zapewnić Ci potrzebę bliskości i poprawić poczucie bezpieczeństwa.

Zakres opieki powinien być ustalony indywidualnie za porozumieniem z lekarzem prowadzącym,

pielęgniarką/położną. Najczęściej opieka ta polega na przebywaniu z Tobą, rozmowie, wspólnym czytaniu czy oglądaniu telewizji. Twoja bliska osoba może pomagać Ci przy wstawaniu z łóżka, dotarciu do toalety, spacerach. Istotne jest, aby ktoś z Twoich bliskich uczestniczył razem z Tobą w przygotowaniu do samoopieki po wypisie ze szpitala (udział w czynnościach pielęgnacyjnych). Jeśli będziesz wymagał pomocy przy codziennej toalecie, jedzeniu czy piciu (tylko w przypadku pacjentów przytomnych), ćwiczeniach mowy w przypadku zaburzeń neurologicznych – również może pomagać Twój opiekun.

Należy pamiętać, że osoby opiekujące się Tobą, ze względów sanitarnych, nie mogą przygotowywać posiłków we własnym zakresie na terenie szpitala. Również nie wolno karmić pacjentów dodatkowymi posiłkami bez konsultacji z lekarzem prowadzącym, pielęgniarką/położną.

Osoby odwiedzające i opiekujące się Tobą proszeni są o stosowanie zasad panujących w oddziale oraz poleceń personelu medycznego.

Szczegółowa informacja o zasadach sprawowania opieki nad pacjentem w Szpitalu Specjalistycznym

w Kościerzynie Sp. z o. o. przez rodzinę i bliskich dostępna jest na tablicy informacyjnej w każdym

z oddziale.

Zapobieganie zakażeniom 

Pobyt w szpitalu może nieść za sobą ryzyko wystąpienia zakażenia. Aby tego uniknąć, w trosce o jakość i komfort bezpiecznego pobytu, przekazujemy pacjentom i ich rodzinom kilka najważniejszych porad praktycznych, dotyczących podstawowych zasad higieny, co ma fundamentalne znaczenie w profilaktyce zakażeń.

Podczas pobytu w szpitalu pamiętaj:

  • często myj ręce, bezwzględnie przed jedzeniem, zawsze po wyjściu z toalety,
  • dezynfekuj ręce po kontakcie z innym pacjentem i jego otoczeniem (jest to najbardziej skuteczna metoda zapobiegania przenoszenia się zakażenia),
  • preparat dezynfekcyjny należy wetrzeć dokładnie w czyste, suche dłonie, dozownik z preparatem do dezynfekcji rąk znajdziesz w korytarzu przy wejściu do oddziału i /lub w sali pacjenta,
  • nie używaj sprzętu medycznego od innych pacjentów,
  • aby dbać o higienę osobistą, często zmieniaj bieliznę i ręczniki,
  • brudną i mokrą bieliznę osobistą oddaj do prania rodzinie,
  • pod prysznic załóż klapki,
  • nie przechowuj w szafce żywności, która łatwo się psuje - opisz żywność i skorzystaj

z lodówki w oddziale,

  • osobom odwiedzającym nie wolno siadać na Twoim i innych łóżkach, na krześle siedzi się wygodniej,
  • poinformuj odwiedzających Cię gości, aby przed wyjściem z sali/ oddziału zdezynfekowali ręce.

Rodzicu, pamiętaj, że zabawka może stać się drogą przenoszenia zakażenia/drobnoustrojów chorobotwórczych zagrażających Twojemu dziecku, dlatego zabierz do szpitala zabawki tylko takie zabawki, które można łatwo umyć lub wyprać w pralce i szybko wysuszyć.

Segregacja odpadów 

W naszym szpitalu segregujemy odpady. Na każdym piętrze znajdują się pojemniki, do których

możesz wyrzucić szkło, metal, bio i papier . Jeśli chcesz się pozbyć zużytych baterii, nie wyrzucaj ich

do kosza na śmieci, lecz oddaj w punkcie pielęgniarskim.

Badanie zadowolenia pacjenta 

Aby poznać Twoją opinię dotyczącą naszej placówki corocznie przeprowadzamy „Badanie satysfakcji

pacjenta”. Pacjenci anonimowo wypełniają ankiety [online za pomocą kodu QR], na podstawie których wyciągamy wnioski służące poprawie jakości usług w naszym Szpitalu. Jeśli Twój pobyt w szpitalu przypadnie w okresie, kiedy przeprowadzane jest badanie, zachęcamy Cię abyś wziął w nim udział i wyraził swoją opinię.

Zdarzenia niepożądane w szpitalu

Zdarzenie niepożądane (ZN) z definicji jest to szkoda powstała w trakcie/w efekcie leczenia, niezwiązana z naturalnym przebiegiem choroby i stanem pacjenta. Jest to także ryzyko wystąpienia

szkody.

Zdarzenia niepożądane dotyczące pobytu pacjentów w Szpitalu są rejestrowane i monitorowane,

co stanowi podstawę ciągłego doskonalenia procesów leczenia oraz utrzymywania najwyższej jakości opieki medycznej i bezpieczeństwa pacjentów. Osoba, która była świadkiem lub uczestnikiem ZN

powinna zgłosić ten fakt personelowi Szpitala.

Upadki pacjentów

Stanowią główną przyczynę zgłoszonych zdarzeń niepożądanych, które spowodowane są najczęściej utratą sprawności, szczególnie u osób starszych.

Do większości upadków dochodzi podczas wykonywania prostych czynności np.:

- wstawanie, siadanie, pochylanie się czy chodzenie.

Wskazówki dla Pacjentów w trakcie hospitalizacji            

  1. Używaj stabilnego obuwia na płaskim obcasie z podeszwą antypoślizgową.
  2. Unikaj śliskich i mokrych powierzchni.
  3. Zwracaj uwagę na znaki ostrzegawcze wskazujące mokrą podłogę.
  4. W przypadku trudności z poruszaniem się korzystaj z laski, kuli, balkoniku, poproś pielęgniarkę, rodzinę o pomoc.
  5. Zachowaj ostrożność podczas chodzenia w okolicy drzwi otwierających się na zewnątrz.
  6. Przestrzegaj zaleceń personelu medycznego dotyczących np. zakazu samodzielnego chodzenia, zbyt energicznego schylania się lub podnoszenia.
  7. Po dłuższym leżeniu w łóżku wstawaj stopniowo tj. usiądź na łóżku, opuść nogi powoli wstań.
  8. Sale chorych wyposażone są w dzwonki przywołujące. W przypadku wystąpienia zawrotów głowy, zaburzeń równowagi powiadom pielęgniarkę.
  9. Podczas leżenia w łóżku nie wychylaj się po przedmioty leżące na podłodze, wezwij dzwonkiem personel. Zadbaj o to, aby rzeczy osobiste były w zasięgu ręki.
  10. Po wypisie do domu w przypadku trudności z chodzeniem poproś o wózek inwalidzki w celu odwiezienia do samochodu.
  11. Zawsze w przypadku trudności z poruszaniem się poproś pielęgniarkę, opiekunkę, rehabilitanta lub rodzinę o pomoc.

Skargi i wnioski 

Jeśli poczujesz, że Twoje prawa są łamane, bądź w jakiś sposób ograniczane, przez personel naszej placówki wiedz, że w każdej chwili możesz się zwrócić do bezpośredniego przełożonego tego pracownika w celu poinformowania go o zaistniałych zdarzeniach. W sytuacji, gdy nie jesteś usatysfakcjonowany, możesz zwrócić się pisemnie i złożyć skargę w sekretariacie Zarządu Szpitala. 

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na tablicy informacyjnej dla pacjentów w każdym oddziale oraz https://szpital-koscierzyna.pl/index.php/pl/strefa-pacjenta/pelnomocnik-praw-pacjeta

Wypis ze szpitala 

Na koniec pobytu w szpitalu otrzymasz kartę wypisową w dwóch egzemplarzach, która zawierać będzie najważniejsze kwestie dotyczące Twojego leczenia i dalsze wskazówki lekarskie, a także otrzymasz wskazówki pielęgniarskie dotyczące samoopieki bądź opieki oraz wskazówki dietetyczne.

Znajdziesz informację o konieczności zgłoszenia się z kartą wypisowa do lekarza POZ oraz, jeśli będzie taka potrzeba, termin kontrolnej wizyty w poradni specjalistycznej. Prosimy, potwierdź datą

i podpisem odbiór karty wypisowej.


Podczas wypisu w razie wątpliwości zadaj pytania Twojemu lekarzowi:

  • zapytaj, jak przyjmować przepisane leki, w jakich dawkach, o jakich porach dnia i w jakich odstępach czasu od spożywanych posiłków
  • jakie są możliwe skutki uboczne zażywania leku i czy podczas przyjmowania leku należy okresowo wykonywać badania laboratoryjne
  • czy przepisane w szpitalu leki można przyjmować z innymi lekami, witaminami, ziołami, suplementami diety
  • czy podczas przyjmowania leków mogą wystąpić działania uboczne (ból brzucha, nudności, wysypka skórna itp.). Dowiedz się, jak należy wówczas postąpić
  • czy i gdzie kontynuować leczenie/diagnostykę i na jakich zasadach.

Udostępnianie dokumentacji medycznej 

Podczas pobytu w oddziale masz prawo wglądu do wyników badań i dokumentacji medycznej w oryginale lub w formie kopii (za każdą stronę kserokopii pobiera się opłatę zgodnie z obowiązującym cennikiem i rozporządzeniem).

Usługi odpłatne 

W przypadku braku ubezpieczenia koszty związane z pobytem w szpitalu wyliczone zostaną według kosztu jednostkowego produktu NFZ +30% oraz cennika szpitala. Cennik dostępny na tablicach informacyjnych w każdym oddziale oraz na stronie internetowej Szpitala.

Inne przydatne informacje

Mając na uwadze Twój komfort oraz obniżenie stresu związanego z pobytem na terenie szpitala, funkcjonują dla Ciebie:

Kaplica szpitalna, opieka duszpasterska nad chorymi, ich rodzinami i pracownikami.

W naszym szpitalu opiekę duszpasterską wyznania rzymskokatolickiego pełni Ks. Kapelan, który odwiedza chorych z posługą duszpasterską i sakramentalną na oddziałach szpitala) od wtorku do niedzieli w godzinach od. 10:00 do 18:00.

W przypadku zagrożenia życia lub w przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjenta kapelan jest do dyspozycyjny o każdej porze dnia i nocy pod numerem służbowego telefonu 887 780 079. Na prośbę pacjenta lub jego rodziny możne zostać udzielony sakrament chorych.

Kaplica szpitalna p. w. Miłosierdzia Bożego znajduje się na poziomie piwnic (windą -1), dostępna dla wszystkich chętnych przez całą dobę. W kaplicy znajdują się relikwie św. Jana Pawła II.

Spowiedź św. 30 min. przed każdą Mszą Św.

Msze św. z kaplicy są transmitowane w telewizji szpitalnej na BEZPŁATNYM kanale „KAPLICA” dając możliwość uczestnictwa we mszy św. chorym, którzy nie mogą opuszczać łóżek.

Pacjenci innych wyznań w celu uzyskania posługi mogą skomunikować się z przedstawicielami innych wyznań i kościołów. Informacje na temat kontaktu do przedstawicieli uzyskasz od pielęgniarki/położnej lub przeczytasz na tablicy ogłoszeń w każdym oddziale.

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://szpital-koscierzyna.pl/index.php/pl/strefa-pacjenta/opieka-duszpasterska

Restauracja

Restauracja znajduje się na parterze naprzeciw Oddziału Dziecięcego. Można tu zjeść śniadanie, obiad, wypić kawę, herbatę i nie tylko. Możliwość płacenia kartą bankomatową.

Restauracja jest czynna:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00-18:00
  • w soboty i niedziele od 9.00 do 16.30
  • w święta nieczynna

Apteka

Apteka znajduje się na parterze na prawo od wejścia głównego.

Apteka jest czynna:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00
  • w soboty od 8.00 do 15.00
  • niedziele i święta nieczynna

Dostęp do Internetu

W sytuacji, gdy nie dysponujesz  prywatnym dostępem do Internetu, w szpitalu funkcjonuje otwarty

dostęp publiczny dla wszystkich osób posiadających urządzenie dostępowe (laptop, tablet, smartfon)

wyposażone w łączność Wi-Fi. Zasięg: sale chorych, hol główny, korytarze ogólnodostępne, poczekalnie.

Dostęp do telewizji

Każda sala chorych wyposażona jest w telewizor. Telewizję można oglądać odpłatnie, uiszczając

opłatę w specjalnych automatach umieszczonych na holach głównych poszczególnych pięter.

Szczegółowy cennik znajdziesz przy automacie do opłat. Pamiętaj, aby oglądanie telewizji uzgodnić

z pacjentami leżącymi z Tobą w sali tak, aby nie było uciążliwe dla innych.

Parking

Na terenie parkingu Szpitala Specjalistycznego w Kościerzynie sp. z o.o. obowiązują płatne i niestrzeżone strefy parkowania z ograniczonym przez system szlabanowy dostępem.

Przy wjeździe na parking należy pobrać bilet. Opłatę za postój należy uiścić w wielkości adekwatnej do czasu korzystania z miejsca parkingowego przed wyjazdem ze szpitala w kasie parkingowej. Opłatę w kasie można dokonać poprzez: monety lub banknoty. Kasa wydaje resztę.

OPŁATY JEDNORAZOWE 

Lp.

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

1.

pierwsze 20 minut postoju

0,00 zł

2

pierwsza godzina 

4,00 zł

3.

każda kolejna rozpoczęta godzina

4,00 zł

4.

abonament 7 dniowy*

30,00 zł

5.

zgubienie biletu

50,00 zł

6.

za niezgodne z Regulaminem zajęcie miejsca parkingowego

200,00 zł

7.

abonament miesięczny dla pacjentów Oddziału Rehabilitacji Dziecięcej i Oddziału Onkologii Klinicznej*

50,00 zł

*W przypadku wykupu abonamentu konieczne jest uiszczenie kaucji (zwrotnej) w wysokości 50zł.

Z obowiązku uiszczenia opłaty za korzystanie z Parkingu zwolnione są pojazdy służb ratowniczych będące w akcji, jak również pojazdy służb ochrony porządku publicznego (Policja, Straż Miejska, Żandarmeria Wojskowa itd.), wjeżdżające w celach służbowych na teren parkingu. Dla osoby posiadającej ważną kartę parkingową dla osób z niepełnosprawnościami wydaną przez Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności, możliwe jest zwolnienie z opłaty parkingowej w godzinach pracy obsługi parkingu tj. pon-pt 6.30-18.30; sob. 7.00-12.00; niedz. 12.00-18.00

Parking w strefie przed Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym i Izbą Przyjęć jest bezpłatny w godz 18.00-6.00 (7 dni w tygodniu).

Parking dla osób niepełnosprawnych parkujących na „kopertach” jest bezpłatny.

Biuro obsługi parkingu: tel. 58 686 0004

W holu głównym szpitala znajdziesz również oddział banku PKO BP

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 RODO, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Kościerzynie z siedziba w Kościerzynie (83-400) przy ul. Alojzego Piechowskiego 36, tel: (58) 686-01-11, adres mailowy: sekretariat [AT] szpital [DOT] koscierzyna [DOT] pl
  2. Dane inspektora ochrony danych osobowych: Walenty Narloch, adres mailowy walenty [DOT] narloch [AT] szpital [DOT] koscierzyna [DOT] pl, tel. (58) 686-01-17
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 9 ust. 2 pkt h RODO oraz art. 24 ust 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1545, 1675, 1692, 1972. z późn. zm.).
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: osoby wykonujące zawód medyczny; inne osoby wykonujące czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, a także czynności związanych z utrzymaniem systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnieniem bezpieczeństwa tego systemu, na podstawie upoważnienia Administratora danych; podmioty, którym zostały powierzone dane osobowe w ramach umowy powierzenia danych przez Administratora uczestniczące w obsłudze procesu leczenia Odbiorcami; podmioty upoważnione do dostępu do Pani/Pana danych z mocy prawa.
  6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu do państw trzecich.
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany dla przechowywania i archiwizacji dokumentacji medycznej określony przepisami prawa, w szczególności art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1545, 1675, 1692, 1972. z późn. zm.). Z wyłączeniem numeru telefonu, który będzie przechowywany do czasu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie, nie dłużej jednak niż przez okres wskazany w zdaniu pierwszym.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, z zastrzeżeniem pkt. 9, a także prawo do przenoszenia danych.
  9. Pani/Pana dane tj.: nazwisko i imię (imiona), data urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, numer telefonu, numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, w przypadku gdy pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody - nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania, a także dane o przeszłym, obecnym lub przyszłym stanie fizycznym lub psychicznym zdrowia, w tym dane genetyczne są częścią dokumentacji medycznej i nie mogą być przez Administratora usunięte. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie numeru telefonu, w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Dz.U.UE.L.2016.119.1 lub ustawy o ochronie danych osobowych.
  11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych, z wyłączeniem numeru telefonu, choć całkowicie dobrowolne, jest wymogiem ustawowym. Niepodanie wskazanych danych może uniemożliwić prawidłowe przeprowadzenie procesu leczenia. Niepodanie przez Pana/Panią numeru telefonu może utrudnić przekazywanie na bieżąco informacji dotyczących organizacji procesu leczenia np. informacji o odwołaniu wizyty lekarskiej.

12.Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

.

Misja Szpitala:

By zawsze służyć pomocą