Informacja o kwarantannie lub izolacji dostępna na internetowym koncie pacjenta
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której pacjent może szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu swoim, swoich dzieci lub osoby, która go do tego upoważniła. Dzięki IKP wiele spraw związanych ze zdrowiem pacjenci mogą załatwić bezpiecznie, bez wychodzenia z domu.
W ten sposób można:
-odebrać e-receptę lub e-skierowanie,
-sprawdzić dawkowanie przepisanego leku,
-wybrać lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ
-złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
-sprawdzić wynik testu na koronawirusa (nie komercyjne)
-czy i na jaki okres została nałożona na pacjenta kwarantanna lub izolacja domowa
-pobrać dokument z elektronicznym podpisem, potwierdzający kwarantannę lub izolację domową,
Na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) należy się logować poprzez stronę pacjent.gov.pl. Wprowadzone nowe funkcjonalności idealnie sprawdzą się w czasie pandemii. Dzięki nim pacjent może samodzielnie, bez zbędnego oczekiwania na dodatkowe powiadomienia i bezpiecznie bez wychodzenia z domu sprawdzić znaczące informacje.
W serwisie pacjent.gov.pl uruchomiony został wirtualny asystent, który odpowiada na pytania dotyczące cyfrowych usług w ochronie zdrowia Do dyspozycji pacjentów pozostaje również infolinia 800 190 590